Que signifie votre code Code Défaut AUDI ?
Grace au système OBD, les
Audi
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
P1480 | Brake vacuum pump |
P1481 | Secondary air pump 2 relay circuit/open |
P1482 | Relay, secondary air pump 2, circuit high |
P1483 | Relay, secondary air pump 2, circuit low |
P1484 | Relay, secondary air pump 2, electrical fault |
P1485 | Secondary air injection solenoid 2 circuit/open |
P1486 | Secondary air injection solenoid 2, electrical fault |
P1487 | Secondary air injection solenoid 2 circuit low |
P1488 | Secondary air injection solenoid 2 circuit high |
P1489 | Evaporative emission system purge control valve 2 circuit high |
P148E | Particle filter differential pressure sensor |
P1490 | Evaporative emission system purge control valve 2 circuit low |
P1491 | Evaporative emission system purge control valve 2 circuit/open |
P1492 | Evaporative emission system purge control valve 2 circuit/open |
P1493 | Brake vacuum pump performance too low |
P1494 | Evaporative emission system incorrect purge flow |
P1495 | EGR cooler bypass control circuit low |
P1496 | EGR cooler bypass control circuit high |
P1497 | Secondary air injection system, incorrect flow detected |
P1498 | Secondary air injection system, incorrect flow detected |
P1499 | EGR cooler bypass control circuit/open |
P1500 | Fuel pump relay circuit/open |
P1501 | Fuel pump relay circuit low |
P1502 | Fuel pump relay circuit high |
P1503 | Alternator field/F-terminal circuit/open |
P1504 | Inlet air system leakage |
P1505 | Idle switch circuit/open |
P1506 | Idle switch circuit low |
P1507 | Idle air control system circuit low |
P1508 | Idle air control system circuit high |
P1509 | Idle air control circuit/open |
P1510 | Idle air control circuit high |
P1511 | Inlet manifold tuning valve control circuit/open (bank 1) |
P1512 | Inlet manifold tuning valve control circuit high (bank 1) |
P1513 | Inlet manifold tuning valve control circuit high (bank 2) |
P1514 | Inlet manifold tuning valve control circuit low (bank 2) |
P1515 | Inlet manifold tuning valve control circuit low (bank 1) |
P1516 | Inlet manifold tuning valve control circuit/open (bank 1) |
P1517 | Main relay control circuit/open |
P1518 | Main relay control circuit high |
P1519 | Exhaust camshaft position sensor 1 circuit/open |
P1519 | Inlet camshaft position sensor 1 circuit/open |
P1520 | Inlet manifold tuning valve control circuit/open (bank 2) |
P1521 | Inlet manifold tuning valve control circuit/open (bank 2) |
P1522 | Exhaust camshaft position sensor 2 circuit/open |
P1522 | Inlet camshaft position sensor 2 circuit/open |
P1523 | Signal from the airbag control unit, or crash signal |
P1524 | Fuel pump relay circuit/open |
P1525 | Variable valve timing solenoid circuit/open (bank 1) |
P1526 | Variable valve timing solenoid circuit high (bank 1) |
P1527 | Variable valve timing solenoid circuit low (bank 1) |
P1528 | Variable valve timing solenoid circuit/open (bank 1) |
P1529 | Inlet camshaft timing solenoid 1 circuit high |
P1530 | Inlet camshaft timing solenoid 1 circuit low |
P1531 | Inlet camshaft timing solenoid 1 circuit/open |
P1532 | Idle speed control in lean mixture condition lower than expected |
P1533 | Inlet camshaft timing solenoid 2 circuit/open |
P1534 | Inlet camshaft timing solenoid 2 circuit high |
P1535 | Inlet camshaft timing solenoid 2 circuit low |
P1536 | Inlet camshaft timing solenoid 2 circuit/open |
P1537 | Fuel shut-off solenoid |
P1538 | Fuel shut-off solenoid circuit/open |
P1539 | Clutch position sensor circuit range/performance |
P1540 | Vehicle overspeed |
P1541 | Fuel pump relay circuit/open |
P1542 | Throttle position sensor 1 range/performance |
P1543 | Throttle position sensor 1 circuit low |
P1544 | Throttle position sensor 1 circuit high |
P1545 | Throttle control motor circuit/open |
P1546 | Turbo pressure control solenoid 1 circuit high |
P1547 | Turbo pressure control solenoid 1 circuit low |
P1548 | Turbo pressure control solenoid 1 circuit/open |
P1549 | Turbo pressure control solenoid 1 circuit/open |
P154A | Charge pressure sender faulty |
P1550 | Turbo pressure control solenoid control deviation |
P1551 | Barometric pressure sensor circuit high |
P1552 | Barometric pressure sensor circuit low |
P1553 | MAP sensor correlation with barometric pressure sensor |
P1554 | Throttle control motor circuit/open |
P1555 | Turbocharger overboost |
P1556 | Turbocharger boost pressure lower than expected |
P1557 | Turbo pressure control solenoid 1 circuit high |
P1558 | Throttle actuator control motor circuit/open |
P1559 | Throttle actuator control motor circuit range/performance |
P1560 | Engine speed input circuit range/performance |
P1560 | Maximum engine speed exceeded |
P1561 | Fuel injection control valve |
P1562 | Fuel injection control valve circuit high |
P1563 | Fuel injection control valve circuit low |
P1564 | Throttle actuator control system, idle position not initialised |
P1565 | Throttle actuator control motor circuit low |
P1568 | Throttle actuator control system, stuck open |
P1568 | Throttle actuator control system, stuck closed |
P1570 | Incorrect immobiliser key |
P1571 | Engine mounting solenoid circuit high |
P1572 | Engine mounting solenoid circuit low |
P1573 | Engine mounting solenoid circuit/open |
P1574 | Engine mounting solenoid, electrical fault |
P1575 | Engine mounting solenoid circuit high |
P1576 | Engine mounting solenoid circuit low |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
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Revue Technique Automobile
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