Que signifie votre code Code Défaut AUDI ?
Grace au système OBD, les
Audi
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
P1577 | Engine mounting solenoid circuit/open |
P1578 | Engine mounting solenoid, electrical fault |
P1579 | Throttle actuator control motor circuit range/performance |
P1580 | Throttle actuator control motor circuit/open |
P1581 | Throttle actuator control motor circuit range/performance |
P1582 | Idle air control system circuit high |
P1583 | Transmission mounting solenoid circuit high |
P1584 | Transmission mounting solenoids, circuit low |
P1585 | Transmission mounting solenoids, circuit/open |
P1586 | Engine mounting solenoid circuit high |
P1587 | Engine mounting solenoid circuit low |
P1588 | Engine mounting solenoid circuit/open |
P1591 | Turbo pressure control solenoid 1 circuit/open |
P1592 | MAP sensor correlation with barometric pressure sensor |
P1593 | Barometric pressure sensor range/performance |
P1594 | Camshaft adjustment oil temperature sensor circuit high |
P1595 | Camshaft adjustment oil temperature sensor circuit low |
P1596 | Invalid data received from the suspension control unit |
P1597 | Lost communication with the suspension control unit |
P1598 | Camshaft adjustment oil temperature sensor, implausible signal |
P1599 | Idle speed control in lean mixture condition higher than expected |
P159B | Engine oil sensor - short to positive |
P159C | Engine oil sensor - short circuit to earth |
P159D | Engine oil sensor - implausible signal |
P159E | Engine oil sensor - no signal |
P159F | Transmission control module (TCM) |
P15A0 | Neutral position (NP) sensor - malfunction |
P15A1 | Neutral position (NP) sensor - implausible signal |
P15A2 | Neutral position (NP) sensor - short circuit to earth |
P15A4 | Engine management system - engine disabled |
P15A5 | Oil-level sensor: Signal implausible |
P1600 | Engine control unit ignition supply (+15) circuit/open |
P1601 | System voltage, voltage too low |
P1602 | System voltage, voltage too low |
P1603 | Faulty control unit |
P1604 | Faulty control unit |
P1605 | Rough road or acceleration sensor, electrical fault |
P1606 | Rough road sensor 1 circuit/open |
P1607 | Vehicle speed signal circuit/open |
P1608 | Steering angle signal, fault message from the steering angle sensor |
P1609 | Crash fuel supply shutdown activated |
P160A | Engine control module (ECM) - internal fault |
P1610 | Faulty control unit |
P1611 | Malfunction indicator light (MIL) circuit/open |
P1612 | Engine control unit programming fault |
P1613 | Malfunction indicator light (MIL) circuit/open |
P1614 | Invalid data received from the transmission control unit |
P1614 | Malfunction indicator light (MIL) circuit/open |
P1615 | Transmission fluid temperature sensor 1 circuit range/performance |
P1616 | Glow plug/heater indicator circuit high |
P1617 | Glow plug/heater indicator circuit/open |
P1618 | Glow plug relay circuit high |
P1619 | Glow plug relay circuit low |
P161A | Glowplug for Cylinder 1 (Q10), Open Circuit |
P161B | Glowplug for Cylinder 2 (Q11), Open Circuit |
P161C | Glowplug for Cylinder 3 (Q12), Open Circuit |
P161D | Glowplug for Cylinder 4 (Q13), Open Circuit |
P161E | Glowplug for Cylinder 5 (Q14), Open Circuit |
P161F | Glowplug for Cylinder 6 (Q15), Open Circuit |
P161G | Glow plug 7 circuit/open |
P161H | Glow plug 8 circuit/open |
P1620 | Coolant temperature sensor 1 circuit/open |
P1621 | Coolant temperature sensor 1 circuit low |
P1622 | Coolant temperature sensor 1 circuit range/performance |
P1623 | High-speed CAN communication bus performance |
P1624 | Malfunction indicator light (MIL) circuit/open |
P1625 | Invalid data received from the transmission control unit |
P1626 | CAN-Bus no communication with the transmission control unit |
P1627 | CAN-Bus no communication with the fuel injection pump |
P1628 | CAN-Bus no communication with the steering angle sensor |
P1629 | Lost communication with the cruise control front distance range sensor |
P162A | Glowplug for Cylinder 7 (Q16), Open Circuit |
P162B | Glowplug for Cylinder 8 (Q17), Open Circuit |
P162C | Glowplug for Cylinder 9 (Q18), Open Circuit |
P162D | Glowplug for Cylinder 10 (Q19), Open Circuit |
P162E | Glowplug for Cylinder 11 (Q20), Open Circuit |
P162F | Glowplug for Cylinder 12 (Q21), Open Circuit |
P1630 | Accelerator pedal position sensor 1 circuit low |
P1631 | Accelerator pedal position sensor 1 circuit high |
P1632 | Accelerator pedal position sensor power supply voltage circuit/open. |
P1633 | Accelerator pedal position sensor 2 circuit low |
P1634 | Accelerator pedal position sensor 2 circuit high |
P1635 | Lost communication with the heating, ventilation and air conditioning (HVAC) control unit |
P1636 | Lost communication with the airbag system control unit |
P1637 | CAN system, missing message from the power supply control unit |
P1638 | Lost communication with the 4WD clutch control unit |
P1639 | Accelerator pedal position sensor 1 range/performance |
P163E | Engine control module (ECM) - malfunction |
P163F | Glow plug control module 2 |
P1640 | Faulty control unit |
P1641 | Air-conditioning control unit |
P1641 | The refrigerant pressure sensor has a malfunction |
P1642 | Airbag control unit |
P1645 | Lost communication with the 4WD control unit |
P1646 | 4WD control unit |
P1648 | CAN system fault |
P1649 | Lost communication with the ABS control unit |
P164A | Engine oil pressure switch - implausible signal |
P164B | Engine oil pressure switch - malfunction |
P164C | Engine oil pressure switch - implausible signal |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
-
Revue technique RTA
Revue Technique Automobile
La revue technique de référence depuis 1946. La RTA est une revue papier pour tous publics, qui vous permet d'effectuer les petites et les grosses réparations
Voir le descriptif -
Entretien courant MTA
Méthode Technique Automobile
La MTA est issue de nos outils destinés aux pros de l'auto. Ces méthodes en ligne permettent d'effectuer les opérations de maintenances de votre auto (filtres, courroies, etc.)
Voir le descriptif -
Toutes réparations MTAx
Méthode Technique Automobile Expert
La MTA expert est un outil en ligne destiné aux experts en mécanique et en carrosserie, pour effectuer tous types de réparations sur une voiture.
Voir le descriptif