Que signifie votre code Code Défaut PEUGEOT ?
Grace au système OBD, les
Peugeot
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
P16AF | ECU : Fault on one of the 5 V sensors supplies (Level 2) |
P16B4 | ECU : Error of plausibility of the signals for the Stop and Start function (Level 2) |
P16B5 | Drive train : Starter motor piloting fault |
P16B8 | Starter control interface unit : Electrical fault on the control |
P16CF | Reversible alternator : Reversible alternator brushes wear fault |
P16D2 | Control of the motorised coolant outlet housing : Overheating or excess current |
P16D6 | Deterioration of the engine oil : Carbon content of the engine oil excessive |
P16D8 | Starter control interface unit : Electrical fault on the control |
P16D9 | Controlled engine starting and stopping : Motor jammed |
P16DZ | Controlled engine starting and stopping : Starter control line faulty |
P16E4 | Vehicle speed limiter : Vehicle speed incorrect |
P16E5 | Cruise control : Vehicle speed incorrect |
P16E8 | Particle filter differential pressure : Detection of an inversion of the pressure take-offs |
P16E9 | Combustion of the cylinders : Acyclism correction too great or insufficient |
P16EC | Control of the inverter power transistors : Supply voltage fault |
P16EE | Control of the high pressure fuel flow regulator : Application of an electrical current which is too high |
P1700 | ECU fault : Not characterised |
P1700 | Injection electronic control unit : ECU internal fault |
P1701 | Reverse gear engagement fault |
P1703 | Fault in the accelerator pedal position information transmitted by the engine management ECU : Value received incorrect |
P1704 | Brake switch signal : Consistency between 2 brake signals |
P1706 | High vehicle speed observed in park (P) |
P1708 | Clutch pedal switch 1 circuit/open |
P1710 | Air conditioning air pressure sensor signal electrical fault |
P1711 | Clutch pedal switch signal fault : Inconsistent with the position of the accelerator pedal |
P1712 | Clutch actuator position signal fault : Coherence |
P1713 | Clutch actuator position signal fault : Short circuit to earth |
P1720 | ECU fault : Not characterised |
P1723 | Automatic gearbox output engine speed, no signal |
P1728 | CAN-Bus no communication with the transmission control unit |
P1730 | ECU fault : Not characterised |
P1732 | Fault on the gear lever position sensor : No signal |
P1732 | Transmission fluid pressure control solenoid, 2-3 shift |
P1733 | Gear lever position sensor : Voltage |
P1733 | Transmission fluid pressure control solenoid, 3-4 shift |
P1737 | Fault on the gear lever position sensor : Value received incorrect |
P1742 | Torque converter solenoid, failed on |
P1743 | Torque converter solenoid, failed on |
P1748 | Evaporative purge control |
P1748 | Exchanger management solenoid valve output fault : Open circuit or short circuit to positive |
P1749 | Gear engagement actuator fault : Position incorrect in relation to the requirement : Coherence |
P1750 | Steering wheel control information fault : Steering wheel controls jammed |
P1751 | Gear-shift solenoid 1 control circuit range/performance |
P1751 | Steering wheel control information fault : Not characterised |
P1753 | Steering wheel control information fault : Open circuit or short circuit to positive |
P1755 | Clutch Actuator Position Sensor |
P1755 | Intermediate speed sensor (ISS) |
P1756 | Gear-shift solenoid 2 control circuit range/performance |
P1756 | Clutch actuator motor signal fault : Short circuit to earth or to positive |
P1759 | Gear engagement actuator motor signal fault : Short circuit to earth or 12 V supply |
P1761 | Gear engagement actuator motor signal fault : Open circuit |
P1763 | Air conditioning or Key-lock control fault : Open circuit or short circuit to positive |
P1764 | Gear selection actuator motor signal fault : Short circuit to earth or 12 V supply |
P1765 | Timing solenoid circuit/open |
P1766 | Gear selection actuator motor signal fault : Open circuit |
P1780 | Neutral position : Coherence |
P1781 | 4WD switch out of self-test range |
P1794 | Fault in communication with the ECU ESP : Not characterised |
P1797 | Automatic gearbox communication fault with the engine management : Coherence |
P1797 | Neutral switch circuit/open |
P1799 | ECU fault : Checksum or microprocessor |
P1799 | Fault in communication with the ECU ABS : Coherence |
P17A3 | Neutral detection fault (in mode R) : Not characterised |
P17A6 | Gear lever fault : Error between positions D and R |
P17A9 | Neutral detection fault (in mode 'D') : Not characterised |
P17B2 | Gear selection actuator control |
P17CD | Control of the additional oil pump (Stop and Start) : Short circuit |
P17CE | Additional oil pump (Stop and Start) : Locking |
P1800 | Gearbox programming incomplete fault : Not characterised |
P1800 | Transmission clutch interlock safety switch circuit fault |
P1802 | Driver's airbag circuit 2 open |
P1819 | Transmission neutral position switch circuit low |
P1828 | Authorization information to start : Short circuit to positive |
P1836 | Transfer box front shaft speed sensor circuit fault |
P1837 | Transfer box rear shaft speed sensor circuit fault |
P1838 | Transfer box shift motor circuit fault |
P1862 | Clutch sensor fault : Not characterised |
P1866 | Transfer box system, setting required |
P1868 | Automatic transmission 4WD indicator light circuit fault |
P1874 | Automatic transmission Hall Effect sensor power circuit fault |
P1875 | 4WD low-gear ratio switch circuit, electrical fault |
P1881 | Coolant level switch circuit fault, generic electronic module (GEM) |
P1883 | Coolant level switch circuit fault, generic electronic module (GEM) |
P1884 | Coolant level light circuit low |
P1886 | 4WD initialisation fault |
P1901 | Turbocharger speed sensor circuit intermittent |
P1910 | Vapour fuel system (VFS) 1 pressure output failed low |
P1911 | Vapour fuel system (VFS) 2 pressure output failed low |
P1912 | Vapour fuel system (VFS) 3 pressure output failed low |
P1915 | Reverse switch circuit/open |
P1918 | Transmission range display circuit/open |
P1A03 | Partial voltage sensor of the traction battery : Coherence fault of a sensor of the traction battery |
P1A04 | Partial voltage sensor of the traction battery : Coherence fault on all the sensors of the traction battery |
P1A0A | Direct voltage (DC/DC) transformer : Voltage or current too low between the input and the output |
P1A0B | Direct voltage (DC/DC) transformer : Voltage or current too high between the input and the output |
P1A10 | Current sensors of the traction battery : Value too high |
P1A11 | Current sensors of the traction battery : Open circuit |
P1A12 | Current sensors of the traction battery : Value too low |
P1A79 | Drive train : Starting does not conform |
P1A80 | Electric traction machine : Blocked |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
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