Que signifie votre code Code Défaut TOYOTA ?
Grace au système OBD, les
Toyota
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
P1575 | Incorrectly aimed laser sensor beam axis |
P1576 | Warning buzzer |
P1577 | Steering angle sensor |
P1578 | Brake System Malfunction |
P1578 | Yaw rate sensor circuit/open |
P1585 | Cruise control main switch circuit/open |
P1586 | Acceleration Sensor Malfunction |
P1589 | G Sensor Zero Point Calibration Incomplete |
P15A0 | Oil pressure regulation fault : Pressure too high |
P15A3 | Oil pressure regulation solenoid valve : Short-circuit to the battery plus |
P15A4 | Oil pressure regulation solenoid valve : Short circuit to earth or open circuit |
P15A6 | Oil pressure regulation fault : Pressure too high in relation to the setting |
P15A8 | Oil pressure fault : Coherence with atmospheric pressure (oil pressure too low in relation to the atmospheric pressure) |
P15A9 | Engine oil pressure sensor signal : Signal fixed |
P15AA | Oil pressure fault : Fixed value (Pressure outside the operating range) |
P15AB | Oil pressure regulation fault : Oscillations in pressure on two points of operation (Correction via offset impossible) |
P15B3 | Additive adding : Additive level calculated lower than the minimum threshold |
P15EA | Oil Jet Control Valve Circuit Short to Battery |
P1600 | Engine control unit power source |
P1601 | Injector correction circuit/open |
P1602 | Glow plug indicator light circuit/open |
P1602 | Deterioration of Battery |
P1605 | Control unit internal fault, knock control circuit/open |
P1605 | Rough Idling |
P1606 | Collision Detection |
P1606 | Open, Short to B+ or Short to GND in MIL Circuit |
P1607 | Cruise Control Input Processor |
P1608 | Open, Short to B+ or Short to GND in Coolant Temperature Lamp Circuit |
P1608 | Engine Lack of Power |
P1610 | Control unit internal fault, knock control circuit/open |
P1611 | Ignition circuit/open |
P1612 | IMMO Short Circuit to Ground or to Batt |
P1615 | Engine control unit internal fault |
P1616 | Distance control unit to engine control unit, communication fault |
P1617 | Engine control unit to distance control unit, communication fault |
P161A | Lost communication with Alternator |
P1625 | ECT1 signal circuit/open |
P1626 | Idle Signal Output Value Too Low |
P1627 | Idle Signal Output Value Too High |
P1627 | Pedal Value not Plausible |
P162B | Lost communication with battery monitor module |
P1630 | Vehicle Speed not Plausible |
P1631 | Traction control system (TCS) |
P1633 | ECM Malfunction (ETCS Circuit) |
P1636 | Engine control unit electronic throttle control system (ETCS) circuit/open |
P1637 | Engine control unit electronic throttle control system (ETCS) circuit/open |
P1640 | High-voltage control unit |
P1642 | Communication 1 |
P1642 | Open Circuit on the MIL Signal |
P1644 | ECU Internal Error |
P1644 | Start/stop system control unit |
P1645 | Body control unit |
P1646 | Control unit internal fault |
P1647 | Body control unit |
P1650 | Transmission control unit |
P1651 | Vacuum solenoid valve (VSV) for ACIS, circuit/open |
P1652 | Idle air control circuit/open |
P1653 | Vacuum solenoid valve (VSV) for ACIS, circuit/open |
P1654 | Idle air control circuit/open |
P1656 | Oil control valve circuit (bank 1) |
P1657 | Oil control valve circuit/open |
P1658 | Wastegate valve control circuit/open |
P1659 | Purge cut VSV circuit/open |
P1660 | EEPROM Checksum Error |
P1660 | Wastegate valve control circuit/open |
P1661 | EGR control circuit/open |
P1663 | Oil control valve circuit (bank 2) |
P1664 | Exhaust bypass valve control circuit/open |
P1665 | Oil control valve circuit (bank 2) |
P1666 | Variable valve timing, oil control valve circuit/open (bank 1) |
P1669 | Engine Speed not Plausible |
P166F | Glow Plug Control Module Circuit Short |
P1670 | Thermal control valve circuit/open |
P1690 | Oil control valve circuit/open |
P1692 | Oil control valve open |
P1693 | Oil control valve closed |
P1694 | Oil control valve closed |
P1695 | Oil control valve for variable valve timing close (bank 1) |
P1697 | Oil control valve closed |
P1698 | Variable valve timing, oil control valve circuit/open (bank 2) |
P16CE | Inconsistency Between the Mastervac Pressure Signal and the Intake Pressure Signal |
P1720 | Steering sensor circuit/open |
P1725 | NT revolution sensor circuit/open |
P1730 | Counter gear speed sensor |
P1735 | NT revolution sensor circuit/open |
P1740 | NC revolution sensor circuit/open |
P1745 | Front right wheel speed sensor circuit/open |
P1750 | Brake ECU Malfunction |
P1753 | Front left wheel speed sensor circuit/open |
P1770 | Gear-shift solenoid ST/SLT circuit/open |
P1775 | Gear-shift solenoid SLN circuit/open |
P1780 | Discrepancy between Neutral Position SW and Shift Position |
P1780 | Park / Neutral Position Switch Malfunction |
P1782 | Park/neutral position switch |
P1783 | PNP switch |
P1790 | Gear-shift solenoid ST circuit/open |
P1798 | Gear-shift solenoid SB circuit/open |
P1800 | Gear-shift solenoid ST circuit/open |
P1811 | Engine control unit, transmission fluid temperature (TFT) control unit serial communication |
P1818 | Automatic transmission communication fault with the engine control unit |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
-
Revue technique RTA
Revue Technique Automobile
La revue technique de référence depuis 1946. La RTA est une revue papier pour tous publics, qui vous permet d'effectuer les petites et les grosses réparations
Voir le descriptif -
Entretien courant MTA
Méthode Technique Automobile
La MTA est issue de nos outils destinés aux pros de l'auto. Ces méthodes en ligne permettent d'effectuer les opérations de maintenances de votre auto (filtres, courroies, etc.)
Voir le descriptif -
Toutes réparations MTAx
Méthode Technique Automobile Expert
La MTA expert est un outil en ligne destiné aux experts en mécanique et en carrosserie, pour effectuer tous types de réparations sur une voiture.
Voir le descriptif