Que signifie votre code Code Défaut VOLKSWAGEN ?
Grace au système OBD, les
Volkswagen
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
16891 | Idle air control system rpm higher than expected |
16894 | Closed throttle position switch |
16916 | Refrigerant pressure sensor 1 circuit low |
16917 | Refrigerant pressure sensor 1 circuit high |
16928 | Exhaust gas temperature sensor in front of catalytic converter 1, circuit/open |
16929 | Exhaust gas temperature sensor in front of catalytic converter 1, circuit low |
16930 | Exhaust gas temperature sensor in front of catalytic converter 1, circuit high |
16935 | Power steering pressure sensor/switch circuit range/performance |
16944 | System voltage |
16946 | System voltage low |
16947 | System voltage high |
16952 | Cruise control 'set' signal |
16955 | Brake switch signal, missing or incorrect |
16983 | Serial communication link |
16984 | Serial communication link |
16985 | Control unit internal fault, memory checksum |
16987 | Control unit internal fault, keep alive memory (KAM) |
16988 | Control unit internal fault, random access memory (RAM) |
16989 | Internal control unit read only memory (ROM) fault |
16990 | Engine control unit/powertrain control unit processor |
17022 | Throttle actuator control range/performance |
17026 | Sensor reference (5V) voltage circuit low |
17027 | Sensor reference (5V) voltage circuit high |
17029 | Air-conditioning compressor clutch relay control circuit/open |
17034 | Malfunction indicator light (MIL) circuit/open |
17036 | Sensor reference (5V) voltage circuit low |
17068 | Glow plug control unit 1 to powertrain control unit, communication circuit range/performance |
17069 | Main relay control circuit/open |
17070 | Main relay control circuit low |
17071 | Main relay control circuit low |
17072 | Main relay control circuit high |
17075 | Fan 1 control circuit low |
17076 | Fan 1 control circuit high |
17077 | Fan 2 control circuit low |
17078 | Fan 2 control circuit high |
17082 | Sensor reference (5V) voltage circuit low |
17087 | Brake light switch circuit malfunction |
17089 | Transmission range sensor circ. (PRNDL input) malfunction |
17091 | Transmission range sensor 1 circuit low |
17092 | Transmission range sensor 1 circuit high |
17099 | Input turbine/speed sensor circ. malfunction |
17100 | G182 RPM sensor implausible signal |
17101 | G182 RPM sensor no signal |
17106 | G195 RPM sensor no signal |
17110 | RPM signal from ECM implausible |
17111 | No RPM signal from ECM |
17114 | Wrong transmission info |
17115 | Incorrect first gear ratio |
17117 | Incorrect third gear ratio |
17119 | Incorrect fifth gear ratio |
17678 | Injector 4, control limit reached |
18434 | Diesel/petrol particulate filter efficiency below threshold (bank 1) |
18440 | Inlet manifold runner control circuit/open (bank 1) |
18441 | Inlet manifold runner control circuit low |
18447 | Inlet manifold runner position sensor/switch circuit range/performance (bank 1) |
18528 | Post-catalytic converter fuel trim system too lean (bank 1) |
18578 | Injector multiple faults (bank 1) |
18617 | Air Quality Sensor defective |
18617 | Coolant temperature sensor 2 circuit/open |
18627 | Oxygen sensor in front of catalytic converter 1, signal biased/stuck lean |
18628 | Oxygen sensor in front of catalytic converter 1, signal biased/stuck rich |
18669 | Oxygen sensor in front of catalytic converter 1, positive current control circuit/open |
18675 | Oxygen sensor in front of catalytic converter 1, reference voltage circuit/open |
18683 | Oxygen sensor in front of catalytic converter 1, negative current control circuit/open |
18711 | Inlet air system leakage |
18725 | Fuel pressure control valve (N276) |
18725 | Fuel pressure regulator valve |
18726 | Fuel pressure control valve 2 circuit/open |
18972 | Low-pressure fuel system sensor circuit range/performance |
18974 | Low-pressure fuel system sensor circuit high |
19010 | Turbocharger Speed Sensor, Circuit |
19011 | Turbocharger Speed Sensor, Circuit Implausible Signal |
19012 | Turbocharger Speed Sensor, Signal too Low |
19013 | Turbocharger Speed Sensor, Signal too High |
19014 | Turbocharger Speed Sensor, Circuit Intermittent |
19018 | Turbocharger Boost Control Position Sensor 'B', Circuit |
19019 | Turbocharger Boost Control Position Sensor 'B', Circuit Implausible Signal |
19020 | Turbocharger Boost Control Position Sensor 'B', Signal too Low |
19021 | Turbocharger Boost Control Position Sensor 'B', Signal too High |
19022 | Turbocharger Boost Control Position Sensor 'B', Circuit Intermittent / Erratic |
19023 | Cruise Control Front Distance Range Sensor Left |
19024 | Cruise Control Front Distance Range Sensor Right |
19058 | Oxygen sensor in front of catalytic converter 1, pumping current trim circuit/open |
28827 | Lost communication with the instrument panel cluster (IPC) control unit |
65280 | CAN-Bus no communication with the ABS or ESP control unit |
65535 | Engine control unit internal fault |
00063-008 | Reverse gear switch plausibility |
00566-008 | Power steering, implausible signal |
01229-004 | Humidity sensor, no signal |
01242-000 | Lost communication with the engine control unit |
01259-009 | Fuel pump relay circuit low |
01321-008 | CAN system, incorrect signal from the airbag control unit |
03375-003 | Electronic power steering motor malfunction |
03375-011 | Power steering motor circuit/open |
04B3 | CAN-Bus no communication with the ABS or ESP control unit |
06EA | Air suspension compressor temperature sensor circuit/open |
06EC | Fuel injection control unit MIL request |
08A6 | Tyre pressure sensor fault |
0A45 | Left headlight swivel control unit communication |
16344-014 | Lost communication with the power steering control unit |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
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Revue technique RTA
Revue Technique Automobile
La revue technique de référence depuis 1946. La RTA est une revue papier pour tous publics, qui vous permet d'effectuer les petites et les grosses réparations
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Entretien courant MTA
Méthode Technique Automobile
La MTA est issue de nos outils destinés aux pros de l'auto. Ces méthodes en ligne permettent d'effectuer les opérations de maintenances de votre auto (filtres, courroies, etc.)
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Toutes réparations MTAx
Méthode Technique Automobile Expert
La MTA expert est un outil en ligne destiné aux experts en mécanique et en carrosserie, pour effectuer tous types de réparations sur une voiture.
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