Que signifie votre code Code Défaut VOLKSWAGEN ?
Grace au système OBD, les
Volkswagen
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
P1848 | Engine control unit - check the fault code memory |
P1849 | Transmission control unit |
P184A | Transmission main pressure adaptation - offset upper limit exceeded |
P184B | Transmission main pressure adaptation - malfunction |
P1850 | CAN-Bus, missing message from the engine control unit |
P1851 | CAN system, incorrect signal from the ABS control unit |
P1852 | CAN-Bus, implausible message from the engine control unit |
P1853 | CAN system, incorrect signal from the ABS control unit |
P1854 | CAN system, ABS control unit - faulty hardware |
P1855 | CAN-Bus, software version control |
P1856 | Accelerator pedal position sensor 1 circuit/open |
P1856 | Throttle position sensor 1 circuit/open |
P1857 | Load signal, fault message from the engine control unit |
P1858 | Engine speed input circuit, fault message from the engine control unit |
P1859 | Brake switch circuit, fault message from the engine control unit |
P1860 | Kickdown switch, fault message from the engine control unit |
P1861 | Throttle position sensor, fault message from the engine control unit |
P1862 | CAN-Bus, missing message from the instrument cluster control unit |
P1863 | CAN-Bus, missing message from the steering angle sensor |
P1864 | CAN-Bus, missing message from the automatic distance regulation (ADR) control unit |
P1865 | CAN-Bus, missing message from the central electronic module |
P1866 | CAN-Bus, missing messages |
P1867 | Powertrain data bus, missing messages from the steering column electronics unit |
P1868 | Transmission mounting solenoid circuit high |
P1869 | Transmission mounting solenoid circuit low |
P1870 | Transmission mounting solenoid circuit/open |
P1871 | Transmission mounting solenoid 2 circuit high |
P1872 | Transmission mounting solenoid 2 circuit low |
P1873 | Transmission mounting solenoid 2 circuit/open |
P1877 | Air-conditioning compressor control circuit/open |
P1878 | Air-conditioning compressor control circuit high |
P1879 | Air-conditioning compressor control circuit low |
P1880 | Data bus, missing message from diagnostic interface |
P1882 | CAN-Bus, missing message from the parking brake control unit |
P1883 | Park/neutral switch input circuit/open |
P1884 | Reversing light circuit low |
P1885 | Reversing light circuit high |
P1886 | Reversing light circuit/open |
P1887 | Implausible wheel speed signal from the ABS control unit |
P1888 | Air-conditioning shut-off valve circuit high |
P1889 | Air-conditioning shut-off valve circuit low |
P1892 | Selector lever - signal out of range |
P1893 | Signal Line for Gear Display on Selector Lever, malfunction |
P1894 | Signal Line for Gear Display on Selector Lever, implausible signal |
P1900 | Fan 2 control circuit/open |
P1901 | Cooling fan control unit circuit high |
P1902 | Cooling fan control unit circuit low |
P1903 | Coolant degassing valve control circuit high |
P1904 | Coolant degassing valve control circuit/open |
P1905 | Turbo coolant pump relay circuit high |
P1906 | Turbo coolant pump relay circuit low |
P1907 | CAN system, engine control unit 1 or 2 fault |
P1908 | CAN system, engine control unit 1 or 2, software version protection |
P1909 | Lost communication with engine control unit/powertrain control unit A |
P190A | Intercooler coolant pump - malfunction |
P190B | Intercooler coolant pump - temperature shut-off |
P190C | Intercooler coolant pump - no signal |
P190D | Intercooler coolant pump - mechanical malfunction |
P190E | Intercooler coolant pump - supply voltage |
P190F | Intercooler coolant pump - malfunction |
P1910 | Lost communication with engine control unit/powertrain control unit B |
P1911 | CAN system, engine control unit 1 or 2 circuit intermittent |
P1912 | Brake pressure sensor circuit/open |
P1913 | Brake pressure sensor circuit low |
P1914 | Brake pressure sensor range/performance |
P1915 | Continuous coolant circulation relay circuit high |
P1916 | Continuous coolant circulation relay circuit low |
P1917 | Continuous coolant circulation relay circuit/open |
P1918 | Alternator field/F-terminal circuit high |
P1919 | Alternator field/F-terminal circuit low |
P191D | Intercooler coolant pump - implausible signal |
P1920 | Engine mounting solenoid circuit low |
P1921 | Ambient air temperature sensor 2 circuit low |
P1922 | Ambient air temperature sensor 2 circuit high |
P1923 | Engine control unit 2 - check the fault code |
P1925 | Additional coolant pump relay circuit high |
P1926 | Additional coolant pump relay circuit low |
P1927 | Additional coolant pump relay circuit/open |
P1928 | Immobiliser request not yet carried out |
P1929 | Fan 1 control circuit/open |
P192A | Auxiliary cooling pump, high temperature system - dry running |
P192B | Auxiliary cooling pump, high temperature system - mechanical malfunction |
P192C | Auxiliary cooling pump, high temperature system - temperature limit exceeded |
P192D | Auxiliary cooling pump, low temperature system - dry running |
P192E | Auxiliary cooling pump, low temperature system - mechanical malfunction |
P192F | Auxiliary cooling pump, low temperature system - temperature limit exceeded |
P1930 | Fan 2 control circuit/open |
P1931 | Cooling fan control unit |
P1932 | CAN-Bus, implausible message from the keyless entry control unit |
P1933 | Throttle control motor 2 |
P1936 | Alternator cut-off circuit low |
P1937 | Alternator cut-off circuit high |
P1938 | Additional coolant pump relay circuit low |
P1939 | CAN-Bus, missing message from the keyless entry control unit |
P1940 | CAN-Bus, missing message from the battery control unit |
P1941 | CAN-Bus, implausible message from the battery control unit |
P1942 | CAN-Bus, missing message from the headlight levelling control unit |
P1943 | CAN-Bus, implausible message from the headlight levelling control unit |
P1944 | Fan 1 control circuit/open |
P1945 | Fan 1 control circuit/open |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
-
Revue technique RTA
Revue Technique Automobile
La revue technique de référence depuis 1946. La RTA est une revue papier pour tous publics, qui vous permet d'effectuer les petites et les grosses réparations
Voir le descriptif -
Entretien courant MTA
Méthode Technique Automobile
La MTA est issue de nos outils destinés aux pros de l'auto. Ces méthodes en ligne permettent d'effectuer les opérations de maintenances de votre auto (filtres, courroies, etc.)
Voir le descriptif -
Toutes réparations MTAx
Méthode Technique Automobile Expert
La MTA expert est un outil en ligne destiné aux experts en mécanique et en carrosserie, pour effectuer tous types de réparations sur une voiture.
Voir le descriptif