Que signifie votre code Code Défaut VOLKSWAGEN ?
Grace au système OBD, les
Volkswagen
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
P1596 | Invalid data received from the suspension control unit |
P1597 | Lost communication with the suspension control unit |
P1598 | Camshaft adjustment oil temperature sensor, implausible signal |
P1599 | Idle speed control in lean mixture condition higher than expected |
P159B | Engine oil sensor - short to positive |
P159C | Engine oil sensor - short circuit to earth |
P159D | Sender for engine oil level/oil temperature, implausible signal |
P159E | Engine oil sensor - no signal |
P159F | Transmission control module (TCM) |
P15A0 | Neutral position (NP) sensor - malfunction |
P15A1 | Neutral position sensor 1 circuit range/performance |
P15A2 | Neutral position (NP) sensor - short circuit to earth |
P15A4 | Engine management system - engine disabled |
P15A5 | Oil-level sensor: Signal implausible |
P1600 | Engine control unit ignition supply (+15) circuit/open |
P1601 | System voltage, voltage too low |
P1602 | System voltage, voltage too low |
P1603 | Faulty control unit |
P1604 | Faulty control unit |
P1605 | Rough road or acceleration sensor, electrical fault |
P1606 | Rough road sensor 1 circuit/open |
P1607 | Vehicle speed signal circuit/open |
P1608 | Power steering pressure sensor/switch circuit/open |
P1609 | Crash fuel supply shutdown activated |
P160A | Engine control module (ECM) - internal fault |
P1610 | Faulty control unit |
P1611 | Malfunction indicator light (MIL) circuit/open |
P1612 | Engine control unit programming fault |
P1613 | Malfunction indicator light (MIL) circuit/open |
P1614 | Invalid data received from the transmission control unit |
P1614 | Malfunction indicator light (MIL) circuit/open |
P1615 | Transmission fluid temperature sensor 1 circuit range/performance |
P1616 | Glow plug/heater indicator circuit high |
P1617 | Glow plug/heater indicator circuit/open |
P1618 | Glow plug relay circuit high |
P1619 | Glow plug relay circuit low |
P161A | Glow plug 1 circuit/open |
P161B | Glow plug 2 circuit/open |
P161C | Glow plug 3 circuit/open |
P161D | Glow plug 4 circuit/open |
P161E | Glow plug 5 circuit/open |
P161F | Glow plug 6 circuit/open |
P1620 | Coolant temperature sensor 1 circuit/open |
P1621 | Coolant temperature sensor 1 circuit low |
P1622 | Coolant temperature sensor 1 circuit range/performance |
P1623 | High-speed CAN communication bus performance |
P1624 | Malfunction indicator light (MIL) circuit/open |
P1625 | Invalid data received from the transmission control unit |
P1626 | CAN-Bus no communication with the transmission control unit |
P1627 | CAN-Bus no communication with the fuel injection pump |
P1628 | CAN-Bus no communication with the steering angle sensor |
P1629 | Lost communication with the cruise control front distance range sensor |
P162A | Glowplug for Cylinder 7 (Q16), Open Circuit |
P162B | Glowplug for Cylinder 8 (Q17), Open Circuit |
P162C | Glowplug for Cylinder 9 (Q18), Open Circuit |
P162D | Glowplug for Cylinder 10 (Q19), Open Circuit |
P162E | Glowplug for Cylinder 11 (Q20), Open Circuit |
P162F | Glowplug for Cylinder 12 (Q21), Open Circuit |
P1630 | Accelerator pedal position sensor 1 circuit low |
P1631 | Accelerator pedal position sensor 1 circuit high |
P1632 | Accelerator pedal position sensor power supply voltage circuit/open. |
P1633 | Accelerator pedal position sensor 2 circuit low |
P1634 | Accelerator pedal position sensor 2 circuit high |
P1635 | Lost communication with the heating, ventilation and air conditioning (HVAC) control unit |
P1636 | Lost communication with the airbag system control unit |
P1637 | CAN system, missing message from the power supply control unit |
P1638 | Lost communication with the 4WD clutch control unit |
P1639 | Accelerator pedal position sensor 1 range/performance |
P163E | Engine control module (ECM) - malfunction |
P163F | Glow plug control module 2 |
P1640 | Faulty control unit |
P1641 | Air-conditioning control unit |
P1641 | The refrigerant pressure sensor has a malfunction |
P1642 | Airbag control unit |
P1645 | Lost communication with the 4WD control unit |
P1646 | 4WD control unit |
P1648 | CAN system fault |
P1649 | Lost communication with the ABS control unit |
P164A | Engine oil pressure switch - implausible signal |
P164B | Engine oil pressure switch - malfunction |
P164C | Engine oil pressure switch - implausible signal |
P164D | Engine oil pressure switch - malfunction |
P1650 | Lost communication with the instrument panel cluster (IPC) control unit |
P1651 | High-speed CAN communication bus performance |
P1652 | (Semi-)automatic transmission control unit |
P1653 | ABS control unit |
P1654 | Control panel control unit |
P1655 | Cruise control front distance range sensor |
P1656 | Air-conditioning compressor clutch relay control circuit low |
P1657 | Air-conditioning compressor clutch relay control circuit high |
P1658 | Invalid data received from the cruise control front distance range sensor |
P1659 | Fan 1 control circuit high |
P165D | AC refrigerant pressure sensor - pressure too high |
P165E | AC refrigerant pressure sensor - pressure too low |
P165F | Engine oil pressure control valve - short circuit to earth |
P1660 | Fan 1 control circuit low |
P1661 | Fan 2 control circuit high |
P1662 | Fan 2 control circuit low |
P1663 | Injector circuit/open |
P1664 | Injector circuit/open |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
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