Que signifie votre code Code Défaut VOLKSWAGEN ?

Grace au système OBD, les Volkswagen fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC) sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.

Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.

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Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques

Code Libellé
P1665 Injector circuit/open
P1666 Injector 1 circuit/open
P1667 Injector 2 circuit/open
P1668 Injector 3 circuit/open
P1669 Injector 4 circuit/open
P166A Engine oil temperature sensor - malfunction
P166B Engine oil temperature sensor - short to earth
P166C Engine oil temperature sensor - implausible signal
P166D Engine control module (ECM) - incorrect installation
P1670 Injector 5 circuit/open
P1671 Injector 6 circuit/open
P1672 Fan 1 control circuit/open
P1673 Vehicle speed sensor signal circuit/open
P1674 CAN system, incorrect signal from the control panel control unit
P1675 CAN system, implausible message from the injection pump
P1676 Drive-by-wire MIL circuit/open
P1677 Drive-by-wire MIL circuit high
P1678 Drive-by-wire MIL circuit low
P1679 Drive-by-wire MIL circuit/open
P1680 Limp home mode activated
P1681 Engine control unit programming fault
P1682 CAN system, incorrect signal from the ABS control unit
P1683 CAN system, incorrect signal from the airbag control unit
P1684 Control unit programming, communication fault
P1685 Invalid data received from the steering angle sensor
P1686 Control unit programming, communication fault
P1687 Invalid data received from the heating, ventilation and air conditioning (HVAC) control unit
P1688 Invalid data received from the 4WD control unit
P1689 Invalid data received from the body control unit
P168B Engine oil pressure switch 3 - implausible signal
P168C Engine oil pressure switch 3 - implausible signal
P168D Oil pressure switch failure
P1690 Malfunction indicator light (MIL) circuit/open
P1691 Malfunction indicator light (MIL) circuit/open
P1692 Malfunction indicator light (MIL) circuit low
P1693 Malfunction indicator light (MIL) circuit high
P1694 Malfunction indicator light (MIL) circuit low
P1695 CAN system, implausible message from the clutch control
P1696 CAN system, incorrect signal from the steering control unit
P1697 Steering angle sensor circuit/open
P1698 Steering column electronics unit
P1699 Lost communication with the steering column electronics unit
P16B3 Intercooler coolant pump 2 - open circuit
P16B4 Intercooler coolant pump 2 - short circuit to earth
P16B5 Intercooler coolant pump 2 - short circuit to positive
P16B6 Intercooler coolant pump 2 - temperature shut-off
P16B8 Intercooler coolant pump 2 - mechanical malfunction
P16B9 Intercooler coolant pump 2 - dry running
P16BA Intercooler coolant pump - dry running
P16BB Coolant pump 3 - open circuit
P16BC Coolant pump 3 - short circuit to earth
P16BD Coolant pump 3 - short circuit to positive
P16C1 Engine control module (ECM) / Transmission control module (TCM) - internal temperature too high
P1700 Brake pressure switch, implausible signal
P1701 Transmission control unit blocked
P1704 Kickdown switch circuit/open
P1706 Communication fault
P1707 Transmission control system, electrical fault
P1708 Engine control module (ECM) 1 & 2 - transposed
P1711 Front left wheel speed sensor circuit/open
P1712 Transmission Fluid Temperature Sensor (G93), signaal te sterk
P1713 Transmission Fluid Temperature Sensor (G93), signaal te zwak
P1716 Front right wheel speed sensor circuit/open
P1718 Transmission Fluid Temperature Sensor In Range Failure (> 250°F)
P171E Transmission input shaft speed sensor 2 - no signal
P171F Transmission input shaft speed sensor 2 - implausible signal
P1720 Transmission output shaft speed sensor 1 - implausible signal
P1721 Rear left wheel speed sensor circuit/open
P1722 Transmission output shaft speed sensor 2 - implausible signal
P1723 Starter disable circuit/open
P1724 Starter disable circuit low
P1726 Rear right wheel speed sensor, incorrect signal
P1728 Wheel speed sensor circuit/open
P1729 Starter disable circuit high
P172F Transmission gear position sensor 1 - malfunction
P1733 Transmission gear selector, switch down circuit low
P1737 Transmission fluid pressure sensor/switch 1 circuit high
P1738 Transmission fluid pressure sensor/switch 2 circuit high
P1739 Transmission gear selector, switch up circuit low
P173A Gear selector travel sensor 1 - implausible signal
P173B Gear selector travel sensor 2 - implausible signal
P173C Gear selector travel sensor 3 - implausible signal
P173D Gear selector travel sensor 4 - implausible signal
P1744 Transmission gear selector switch circuit low
P1745 Transmission control unit relay circuit high
P1746 Transmission control unit relay, electrical fault
P1747 Transmission control unit relay circuit low
P1748 Transmission control unit self-test
P1749 Transmission control unit incorrectly coded
P1750 System voltage, voltage too low
P1751 System voltage, voltage too high
P1752 System voltage, high/low voltage
P1753 Transmission gear selector switch, implausible signal
P1754 Transmission gear selector, switch up circuit high
P1755 Transmission gear selector, switch down circuit high
P1756 Transmission gear selector switch circuit high
P1759 Oil temperature repeatedly exceeds limit
P1760 Gear-shift lock solenoid control circuit/open
P1761 Gear-shift lock solenoid control circuit low
P1762 Gear-shift lock solenoid control circuit high
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