Que signifie votre code Code Défaut BMW ?
Grace au système OBD, les
Bmw
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
1E00 | CAN Communication to ASC |
000001 | EME, cooling system: Coolant pump deactivation due to blockage |
000002 | EME, cooling system, performance: Loss of coolant detected by the coolant pump |
2 | Windscreen wiper: No adaptation possible |
000003 | EME, cooling system: Coolant pump deactivation due to overheating |
04 | Steering angle sensor system |
000005 | EME, cooling system: Coolant pump deactivation due to overload |
5 | Rear left wheel speed sensor signal |
000006 | EME, ancillaries, auxiliary water pump: Error LIN ST_AUWP_LIN |
000007 | EME, ancillaries, auxiliary water pump: Error |
000008 | Intelligent battery sensor, 2. batterie, communication: disrupted |
08 | Mass airflow meter 1 circuit high |
08 | Mass airflow meter 1 circuit intermittent |
000009 | EME, ancillaries, battery sensor: Error LIN DT_RD_IBS_LIN |
1E0001 | Idle speed control: Engine speed too high |
000011 | EME, coolant pump: Communication error |
000012 | EME, coolant pump: Dummy FIS for similar named FID |
000013 | EME, coolant pump: Limp-home mode is not caused by the coolant pump |
000014 | Electric vacuum pump control: Return valve no longer closes |
18 | Passenger's seat occupant position sensor 1 |
24E000 | Controlled thermostat: Short circuit to positive |
24 | Door lock relay |
024E00 | Reversible Electromotive Automatic Reel, Right (REMARE): transport mode active |
25 | All doors unlock relay circuit/open |
25E000 | Exhaust-gas temperature sensor before SCR catalytic converter, signal: Break in wiring or short circuit to B+ |
026E00 | SMBF: Transport mode active |
27E000 | Exhaust gas restriction flap, activation: Short circuit to ground |
28 | Door lock relay |
28E000 | Exhaust-gas temp. sensor after low-pressure EGR cooler, range: lower physical limit undershot |
29E000 | DFC_Layer_GLWECUGK6SC |
29 | Door lock relay |
030E00 | Power management: Transport monitoring state of charge, battery exhausted |
30 | Rear left wheel speed signal |
38 | Mass airflow meter 1, implausible signal |
40E0 | Alternator |
41E0 | Exhaust Gas Recirculation Regulation |
41 | Vehicle speed signal. |
46E0 | Control Unit Internal Error 5 |
47 | Implausible engine speed signal received |
48 | Torque converter, excessive slippage |
51 | ABS control unit failure |
63 | Invalid or missing data from the function reading the vehicle speed |
65 | Regulation of boost pressure |
66 | Control unit internal fault, memory checksum |
68 | Fuel injection quantity control circuit signal range/performance |
0068 | Steering angle sensor - internal fault |
70 | Passenger's seat occupant position sensor 1 |
71 | Engine control unit relay |
87 | CAN network 2 communication bus fault - receive fault |
88 | Bonnet switch circuit/open |
0100 | Air Flow Sensor HFM |
10E001 | Cylinder-selective Lambda value, monitoring cylinder 1: Mixture too lean |
000100 | Fault emsi |
1E0002 | Idle speed control: Engine speed too low |
10E001 | RDME main relay, activation: Shifting time too low |
100 | Suspension height sensors, implausible signals |
104 | Steering angle sensor |
0105 | Atmospheric Pressure Sensor |
0110 | Intake air temperature sensor |
110 | Throttle valve, throttle potentiometer 1: Signal implausible for air mass |
111 | Lost communication with the engine control unit |
112 | Passenger's seat occupant position sensor 1 |
114 | CAN-Bus no communication with the ABS or ESP control unit |
0115 | Coolant temperature sensor |
117 | Throttle valve position control fault |
0120 | Pedal Position Sensor 1 |
127 | Front left air suspension height sensor circuit/open |
0136 | CAN-Bus no communication with the instrument panel cluster (IPC) |
146 | CAN-Bus hardware initialisation fault |
148 | CAN-Bus communication fault |
151 | Oxygen sensor in front of catalytic converter 1, incorrect signal |
000170 | Oxygen sensor emissions control |
171 | The adaptation value for cylinder-specific mixture formation is at the upper limit. |
0190 | Rail Pressure Sensor |
0200 | Injector Cylinder 1 |
20E001 | Engine-ventilation heater relay, activation: Short circuit to positive |
0201 | Injector Cylinder 5 |
0202 | Injector Cylinder 3 |
0203 | Injector Cylinder 6 |
0204 | Injector Cylinder 2 |
0205 | Injector Cylinder 4 |
0220 | Pedal Position Sensor 2 |
227 | Mixture control system 1 (bank 1) |
0235 | Boost Pressure Sensor |
241E00 | LIN, message; preheating control unit: Missing |
241 | Cylinder 4 misfire detected |
242 | Cylinder 5 misfire detected |
242E00 | Preheater plug, cylinder 4, activation: Preheater plug resistance outside specification |
243 | Cylinder 6 misfire detected |
244E00 | Ambient-pressure sensor (fitted in control unit): ambient pressure too high (not plausible in rel. to pressure before particulate filter and charge-air pressure) |
246E00 | DDE control unit, internal: Internal communication faulty |
247E00 | DFC_RailMeUnTnkLo1: Maximum positive deviation of rail pressure exceeded concerning set flow of fuel for tank lo detection |
248E00 | DFC_RailPCVTnkLo2: Maximum negative rail pressure deviation with closed pressure control valve exceeded |
249E00 | Charge-air pressure actuator: overtemperature detection in charge-air pressure actuator |
251E00 | Throttle valve actuator: Output stage overheating |
252E00 | AdBlue metering valve: negative side short circuit to positive |
253E00 | DDE control unit internal, voltage value of injector-voltage measurement too low |
255E00 | Exhaust-gas recirculation controller, activation: maximum current exceeded |
256E00 | Low-pressure exhaust-gas recirculation valve output 1 (positive), activation: Short circuit to ground |
257E00 | Exhaust-gas recirculation controller, position sensor, signal: open circuit or short circuit to ground |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
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