Que signifie votre code Code Défaut CITROEN ?
Grace au système OBD, les
Citroen
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
P1255 | Accelerator pedal position sensor, signal correlation low |
P1256 | Accelerator pedal position sensor, signal correlation |
P1257 | Accelerator pedal position sensor, signal correlation |
P1258 | Accelerator pedal position sensor, signal correlation |
P1259 | Communication between the immobiliser and the engine control unit, signal fault |
P1260 | Vehicle theft detected, vehicle immobilised |
P1261 | Injector 1 circuit/open |
P1262 | Injector 2 circuit/open |
P1263 | Injector 3 circuit/open |
P1264 | Injector 4 circuit/open |
P1265 | Injector 5 circuit/open |
P1266 | Injector 6 circuit/open |
P1267 | Injector 7 circuit/open |
P1268 | Injector 8 circuit/open |
P1269 | Immobiliser code not programmed |
P1270 | Engine speed or speed limiter reached |
P1271 | Injector 1 circuit/open |
P1272 | Injector 2 circuit/open |
P1273 | Injector 3 circuit/open |
P1274 | Injector 4 circuit/open |
P1275 | Injector 5 circuit/open |
P1276 | Injector 6 circuit/open |
P1277 | Injector 7 circuit/open |
P1278 | Injector 8 circuit/open |
P1280 | Fuel pressure control, out of range, too low |
P1281 | Fuel pressure control, out of range, too high |
P1282 | Fuel pressure control, control limit exceeded |
P1283 | Fuel pressure regulator circuit/open |
P1284 | Fuel pressure control fault, key on, engine running aborted |
P1285 | Cylinder head overheat detected |
P1288 | Fuel pressure sensor 1 circuit low |
P1288 | Cylinder head temperature sensor, out of self-test range |
P1289 | Cylinder head temperature sensor circuit high |
P1290 | Cylinder head temperature sensor circuit low |
P1290 | Variable air inlet electrovalve : Malfunction |
P1291 | Injector high-pressure side, circuit low or high (bank 1) |
P1291 | Fuel pressure sensor 1 circuit low |
P1292 | Injector high-pressure side, circuit low or high (bank 2) |
P1292 | Variable air inlet electrovalve : Short circuit to earth |
P1293 | Injector high-pressure side circuit/open (bank 1) |
P1293 | Variable air inlet electrovalve : Short circuit to positive or open circuit |
P1295 | Injector multiple faults (bank 1) |
P1296 | Additive injector circuit/open |
P1296 | Injector multiple faults (bank 2) |
P1297 | Fuel pressure control valve 1 circuit high |
P1297 | Injector high-pressure side, short circuit |
P1297 | Petrol high pressure regulation fault : Fuel pressure too high (level 2) |
P1298 | Additive injector circuit/open |
P1298 | Injector driver module (IDM) fault |
P1299 | Cylinder head overheat protection active |
P1299 | Additive injector circuit/open |
P129F | Air circuit : Quantity of fresh air above the reference value (Aftersales) |
P12A0 | Air circuit : Quantity of fresh air below the reference value (Aftersales) |
P12A1 | Cylinder 1 petrol injector : Injector stuck open |
P12A2 | No. 1 cylinder : Injector injects too little or poor cylinder compression |
P12A3 | Correction of injector flow rate cylinder 1 : Injector leak |
P12A4 | No. 2 cylinder : Injector injects too much or remains jammed in the open position |
P12A5 | No. 2 cylinder : Injector injects too little or poor cylinder compression |
P12A6 | Correction of injector flow rate cylinder 2 : Injector leak |
P12A7 | No. 3 cylinder : Injector injects too much or remains jammed in the open position |
P12A8 | No. 3 cylinder : Injector injects too little or poor cylinder compression |
P12A9 | Correction of injector flow rate cylinder 3 : Fuel injector leak |
P12AA | No. 4 cylinder : Injector injects too much or remains jammed in the open position |
P12AB | No. 4 cylinder : Injector injects too little or poor cylinder compression |
P12AC | Correction of fuel injector flow on cylinder 4 : Fuel injector leak |
P12B3 | EGR valve : Position incorrect (too open) (Aftersales) |
P1300 | Glow plug circuit/open |
P1300 | Turbo pressure calibration |
P1301 | Turbo pressure calibration high |
P1302 | Turbo pressure calibration low |
P1303 | EGR calibration fault |
P1304 | EGR calibration high |
P1305 | EGR calibration low |
P1308 | Air-conditioning compressor clutch circuit/open |
P1309 | Misfire monitor AICE chip |
P1313 | Fuel level low fault (Ignition misfiring) : Coherence |
P1314 | Misfire detected, damaging the catalytic converter (bank 2) |
P1315 | Persistent misfire |
P1316 | Injector circuit, injector driver module (IDM) codes detected |
P1317 | Injector circuit, injector driver module (IDM), no codes detected |
P1322 | Cylinder reference sensor (rear cylinders) |
P1323 | Cylinder reference sensor (rear cylinders) |
P1327 | Ignition coil primary circuit, excessive peak voltage |
P1329 | Cylinder 1 knock regulation limit exceeded fault : Not characterised |
P1330 | Cylinder 2 knock regulation limit exceeded fault : Not characterised |
P1331 | Cylinder 3 knock regulation limit exceeded fault : Not characterised |
P1332 | Cylinder 4 knock regulation limit exceeded fault : Not characterised |
P1336 | Combustion misfiring (impact on catalytic converter) : Cylinder undetermined |
P1337 | Combustion misfiring (impact on catalytic converter) : No. 1 cylinder |
P1338 | Combustion misfiring (impact on catalytic converter) : No. 2 cylinder |
P1339 | Combustion misfiring (impact on catalytic converter) : No. 3 cylinder |
P1340 | Misfiring fault on cylinders 4 : Not characterised |
P1341 | Inlet camshaft position sensor 2 circuit range/performance |
P1345 | Crankshaft position correlation with camshaft position |
P1346 | Fuel level sensor 2 circuit/open |
P1347 | Fuel level sensor 2 circuit range/performance |
P1348 | Fuel level sensor 2 circuit low |
P1349 | Fuel level sensor 2 circuit high |
P1349 | Glow plug relay circuit/open |
P1350 | Fuel level sensor 2 circuit intermittent |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
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Revue technique RTA
Revue Technique Automobile
La revue technique de référence depuis 1946. La RTA est une revue papier pour tous publics, qui vous permet d'effectuer les petites et les grosses réparations
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Entretien courant MTA
Méthode Technique Automobile
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