Que signifie votre code Code Défaut CITROEN ?

Grace au système OBD, les Citroen fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC) sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.

Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.

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Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques

Code Libellé
P1423 Exhaust gas injection function test fault
P1425 Exhaust gas temperature sensor behind the catalytic converter, circuit/open, or correlation between temperature signals of converters 1 and 2
P1426 Exhaust gas injection mass airflow meter out of range
P1427 Exhaust gas injection mass airflow meter, short circuit
P1428 Exhaust gas injection mass airflow meter circuit/open
P1429 Electric air pump primary fault
P1430 Electric air pump secondary fault
P1433 Refrigerant temperature circuit low
P1433 Multiplexed additive pump : Additive pump electrical fault
P1434 Multiplexed additive pump : Pump fault
P1434 Refrigerant temperature circuit high
P1435 Fuel gauge fault
P1435 Multiplexed additive pump : CAN network fault or pump fault
P1435 Particle filter additive system : Additive system fault
P1436 Air-conditioning evaporator air temperature circuit low
P1437 Air-conditioning evaporator air temperature circuit high
P1438 Air-conditioning evaporator air temperature circuit range/performance
P1440 Evaporative emission system purge control valve, stuck open
P1442 Control of the additive pump by wire : Open circuit
P1442 Evaporative emission system, leakage detected
P1443 Control of the additive pump by wire : Short circuit to earth
P1443 Evaporative emission system purge control valve circuit/open
P1444 Evaporative emission system purge flow sensor circuit low
P1445 Evaporative emission system purge flow sensor circuit high
P1446 Additive adding : Calculated additive level below the critical threshold
P1446 Evaporative emission system purge control valve circuit/open
P1447 Evaporative emission system leak check (ELC), system closure, valve flow
P1448 Evaporative emission system leak check (ELC), system 2
P1449 Evaporative emission system check solenoid circuit/open
P1450 Evaporative emission system unable to bleed the fuel tank vacuum
P1451 Coolant system bypass circuit valve
P1451 Evaporative emission system vent valve circuit/open
P1452 Evaporative emission system unable to bleed the fuel tank vacuum
P1453 Fuel tank pressure relief valve malfunction
P1454 EGR electrovalve control : Short circuit to positive
P1454 Evaporative emission system vacuum test
P1455 EGR electrovalve control : Short circuit to earth
P1455 Evaporative emission system, major leakage detected
P1456 EGR valve initialisation : Jammed closed
P1456 Fuel tank temperature sensor circuit/open
P1457 Evaporative emission system unable to maintain the fuel tank vacuum
P1457 Particle filter : Detected absent
P1458 Engine control unit internal fault
P1460 Air-conditioning wide open throttle cut-off circuit/open
P1461 Refrigerant pressure sensor 1 circuit low
P1462 Refrigerant pressure sensor 1 circuit high
P1463 Refrigerant pressure sensor, insufficient pressure change
P1464 Air-conditioning demand out of self-test range
P1465 Air-conditioning relay circuit/open
P1466 Refrigerant temperature sensor circuit/open
P1467 Air-conditioning compressor temperature sensor circuit/open
P1469 Air-conditioning cycling period too short
P1470 Air-conditioning cycling period too short
P1475 Low-speed fan control relay circuit/open
P1476 High-speed fan control relay circuit/open
P1477 Additional fan control relay circuit/open
P1478 Cooling fan motor fault
P1479 High-speed fan control relay primary circuit/open
P1480 Secondary fan, low speed, main fan set at low speed
P1481 Secondary fan, low speed, main fan set at high speed
P1482 Standard corporate protocol (SCP), CAN-Bus
P1483 Fan circuit current too high
P1485 EGR vent control circuit/open
P1486 EGR atmospheric control circuit/open
P1487 EGR check solenoid circuit/open
P1490 Particle filter : Detected overloaded
P1490 Secondary air relief solenoid circuit/open
P1491 Secondary air switch solenoid circuit/open
P1492 Air pollution solenoid (APLSOL) circuit/open
P1495 Turbo split air (TCSPL) solenoid circuit/open
P1496 Turbocharger : Position incorrect in relation to the setting, too much turbo (Aftersales)
P1497 Turbocharger : Actuator too closed in relation to the reference value
P149A Turbo air cooler by-pass : Position incorrect (Open too far) (APV)
P14A3 EGR exchanger by-pass : Confirmed jammed open (Hot side)
P14A7 EGR valve : Failure of the first programming operations
P14AC Control of the fuel flow regulator : Fuel pressure higher than the reference value
P14AE Control of the fuel flow regulator : Fuel pressure lower than the reference value
P1500 Communication on the network (CAN) : BSI information, Gearbox locked in reverse gear
P1500 Vehicle speed sensor 1 intermittent/erratic/high
P1501 Vehicle speed sensor out of self-test range
P1502 Vehicle speed sensor 1 intermittent/erratic/high
P1504 Idle air control circuit/open
P1505 Idle air control system at adaptive clip
P1506 Idle air control overspeed fault
P1507 Engine overheating fault : Anti-bubbling strategy activated
P1507 Idle air control underspeed fault
P1507 Cooling fan status
P1508 Idle air control circuit/open
P1509 Idle air control circuit low
P1510 Automatic gearbox ECU reception : Diagnostic LED illumination request by the Automatic Gearbox
P1510 Idle air control signal circuit/open
P1511 Engine control unit supply voltage
P1512 Inlet manifold runner control stuck closed (bank 1)
P1513 Inlet manifold runner control stuck closed (bank 2)
P1516 Inlet manifold runner control input fault (bank 1)
P1517 Coded anti-start function
P1517 Crankshaft position correlation with camshaft position
P1517 Fault of the security-coded immobilizer function : Function faulty
P1517 Inlet manifold runner control input fault (bank 2)
P1518 Inlet manifold runner control, stuck open
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