Que signifie votre code Code Défaut CITROEN ?

Grace au système OBD, les Citroen fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC) sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.

Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.

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Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques

Code Libellé
P1519 Inlet manifold runner control, stuck closed
P151A Starting monitoring : The time for unlocking the immobiliser is too long
P1520 Inlet manifold runner control circuit/open
P1521 Clutch sensor
P1521 Variable inlet solenoid 1 circuit/open
P1522 Variable inlet solenoid 2 circuit/open
P1523 Idle speed control motor solenoid circuit/open
P1524 Variable inlet solenoid system
P1525 Air bypass valve system
P1525 Idle speed stepper motor, circuit high or low
P1526 Air bypass system
P1526 Alternator : Lack of coherence between the torque and the status of the alternator
P1527 Alternator charge information fault : The alternator charge signal is lower than a minimum threshold
P1528 Alternator charge information fault : The charge signal from the alternator is higher than a maximum threshold
P1528 Subsidiary throttle valve, solenoid circuit/open
P1529 SCAIR solenoid circuit/open
P1529 Alternator charge information fault : Coherence
P1530 Air-conditioning compressor clutch circuit/open
P1531 Invalid test, accelerator pedal movement
P1533 Air-assisted injector circuit/open
P1534 Inertia switch activated
P1535 Blower fan speed circuit range/performance
P1536 Position of the brake pedal : Signal not coherent
P1536 ESP plausibility
P1537 Fault: accelerator pedal jammed
P1537 Inlet manifold runner control stuck open (bank 1)
P1538 Inlet manifold runner control stuck open (bank 2)
P1538 Motorised throttle
P1539 Motorised throttle
P1540 Air bypass valve circuit/open
P1540 Motorised throttle
P1540 Vacuum pump sensor fault : Coherence
P1541 Motorised throttle
P1541 Vacuum pump sensor fault : Not characterised
P1543 Air conditioning compressor control : Electrical fault
P1545 Starter motor : Limit reached
P1550 Power steering pressure sensor/switch out of self-test range
P1555 EGR control circuit range/performance
P1565 Speed control command switch out of range, too high
P1566 Speed control command switch out of range, too low
P1567 Speed control output circuit/open
P1568 Speed control unable to maintain the speed
P1571 Brake switch circuit/open
P1572 Brake pedal switch circuit/open
P1573 Throttle position unavailable
P1574 Throttle position sensor, disagreement between sensors
P1575 Accelerator pedal position sensor out of self-test range
P1576 Accelerator pedal position unavailable
P1577 Accelerator pedal position sensor, disagreement between sensors
P1578 Electronic throttle control, power less than requested
P1579 Cooling circuit degas solenoid valve
P1579 Electronic throttle control, reduced power
P1580 Cooling circuit degas solenoid valve
P1580 Electronic throttle monitor, engine control unit override
P1581 Cooling circuit degas solenoid valve
P1581 Electronic throttle monitor, malfunction
P1582 Electronic throttle monitor, data available
P1583 Electronic throttle monitor, cruise control disabled
P1584 Throttle control unit detected IPE circuit
P1585 Electrical fault in the signal from the accelerator pedal sensor
P1585 Throttle control unit
P1586 5 Volt supply no. 3 : Voltage too low
P1586 High-pressure sensor supply
P1586 Throttle position
P1586 Throttle control unit
P1587 Throttle control unit modulated command malfunction
P1587 5 Volt supply no. 1 : Voltage too high
P1588 Throttle control unit detected loss of return spring
P1589 5 Volt supply no. 2 : Voltage too low
P1589 Acceleration sensor fault : Calibration incomplete
P1589 Throttle control unit unable to control the desired throttle angle
P1590 5 Volt supply no. 2 : Voltage too high
P1595 12 Volt supply no. 2 : Voltage too low
P1597 Cooling circuit by-pass electrovalve
P1598 Cooling circuit by-pass electrovalve
P1599 Cooling circuit by-pass electrovalve
P15A0 Oil pressure regulation fault : Pressure too high
P15A1 Oil pressure regulation fault : Pressure too low
P15A3 Oil pressure regulation fault : Pressure too low for the engine operating phase
P15A3 Oil pressure regulation solenoid valve : Short-circuit to the battery plus
P15A4 Oil pressure regulation fault : Pressure too high relative to the engine operating point
P15A4 Oil pressure regulation solenoid valve : Short circuit to earth or open circuit
P15A6 Oil pressure regulation fault : Pressure too high in relation to the setting
P15A7 Engine oil pressure circuit : Engine oil pressure above the maximum threshold
P15A8 Oil pressure fault : Coherence with atmospheric pressure (oil pressure too low in relation to the atmospheric pressure)
P15AA Oil pressure fault : Fixed value (Pressure outside the operating range)
P15AB Oil pressure regulation fault : Oscillations in pressure on two points of operation (Correction via offset impossible)
P15B3 Additive adding : Additive level calculated lower than the minimum threshold
P15B4 Accelerator pedal sensor : not defined : Invalid signal
P15B4 Position of the accelerator pedal : Lack of coherence between the pedal position recalculated for the electric handbrake and the pedal position from the driver’s requirement (Plausibility fault)
P15B5 Clutch master cylinder position measurement : Clutch information wrong saying open when driving with drive train closed
P15B6 Clutch master cylinder position measurement : Clutch information wrong saying closed when changing a gear
P15BE Diesel particulate filter injector control circuit/open
P1600 Lost keep alive memory (KAM), power circuit/open
P1601 Engine control unit supply voltage
P1601 Engine control unit/transmission control unit serial communication fault
P1601 Fuel pump control power relay : Short circuit to earth or short circuit to positive or open circuit
P1602 Communication between the immobiliser and the engine control unit, signal fault
P1603 EEPROM
P1603 EGR control circuit range/performance
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