Que signifie votre code Code Défaut CITROEN ?
Grace au système OBD, les
Citroen
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
P1605 | Diesel pump request signal circuit/open |
P1605 | Keep alive memory (KAM) test fault |
P1606 | Engine control unit control relay output circuit/open |
P1607 | Malfunction indicator light (MIL) circuit/open |
P1608 | Engine control unit internal fault |
P1608 | Fault on the circuit of the engine coolant temperature alert warning lamp |
P1609 | Engine speed sensor : Electrical fault |
P1609 | Malfunction indicator light (MIL) driver |
P1612 | Coded engine immobiliser, 2nd generation |
P1612 | ECU : EEPROM internal fault (Coded immobiliser) |
P1612 | Fault internal to the engine ECU : Internal fault |
P1612 | Fuel filter heater circuit/open |
P1614 | Accelerator pedal point of resistance information fault : No signal |
P1614 | Engine control unit sensor supply voltage |
P161A | Fault in communication with the piloted alternator : Absence of communication |
P161D | Starter relay : Not characterised |
P1621 | ECU: Software redundancy fault at the injection (Level 2) |
P1621 | Engine control unit long-term memory performance/immobiliser code word mismatch |
P1622 | Correlation between inlet pressure and throttle valve position information |
P1622 | ECU internal fault : Not characterised |
P1622 | Immobiliser ID mismatch, system anomaly |
P1623 | ECU internal fault : Not characterised |
P1623 | ECU : Fault on the fuel circuit (Level 2) |
P1625 | CAN communication : ESP request incoherent |
P1625 | Incorrect ESP demand |
P1626 | ECU internal fault : Not characterised |
P1626 | Engine management ECU: Internal fault (calculation of mixture) |
P1627 | Accelerator pedal position sensor, signal correlation |
P1628 | Incoherent information from the brake switch or accelerator pedal sensor : Safety |
P1629 | Internal voltage regulator |
P162B | No communication with the battery charge status unit : Not characterised |
P1630 | Vehicle speed signal fault : Coherence |
P1631 | Main relay, power latch |
P1631 | Security system start enable, incorrect signal |
P1632 | Engine management ECU : Internal fault (limitation of the torque) |
P1632 | Injection control unit |
P1632 | Pedal position sensor/throttle position sensor correlation |
P1632 | Smart alternator sensor circuit/open |
P1633 | Keep alive memory (KAM) voltage too low |
P1634 | Data output link circuit failure |
P1637 | CAN-Bus link, engine control unit/ABS control unit circuit/network |
P1638 | CAN-Bus link, engine control unit/instrument control unit (INSTM) circuit/network |
P1641 | Fuel pump primary circuit/open |
P1642 | Fuel pump monitor circuit high |
P1642 | Mil lamp : Open circuit |
P1643 | Accelerator pedal point of resistance sensor information : Open circuit or short circuit to earth |
P1643 | Fuel pump monitor circuit low |
P1643 | Speed limiter fault (LVV) |
P1644 | Accelerator pedal tight spot sensor : Short-circuit to the battery plus |
P1644 | Accelerator pedal point of resistance sensor information : Short circuit to positive |
P1644 | Fuel pump speed control circuit/open |
P1644 | Speed limiter fault (LVV) |
P1645 | Accelerator pedal point of resistance sensor information : Plausibility |
P1645 | Fuel pump resistor switch circuit/open |
P1645 | Speed limiter fault (LVV) |
P1648 | ECU downloading or Reset fault : Not characterised |
P1648 | Engine management ECU : Detection of setting of the software to zero |
P1650 | Power steering pressure sensor/switch out of self-test range |
P1651 | Power steering pressure switch input malfunction |
P1652 | Engine management ECU fault : Not characterised |
P1652 | Idle air control monitor disabled by the power steering pressure sensor, failed on |
P1653 | Engine management ECU : Internal fault (angle of ignition) |
P1653 | Power steering output circuit/open |
P1654 | Engine management ECU fault : Not characterised |
P1655 | Starter disable circuit/open |
P1655 | Engine running status information line : Short circuit to positive |
P1656 | Engine running status information line : Short circuit to earth |
P1656 | Engine running information : Short circuit to positive |
P1657 | Engine running information : Open circuit |
P1662 | Injector driver module (IDM) fault |
P1664 | Engine management ECU : Internal fault (engine torque) |
P1667 | Coded engine immobiliser fault : Not characterised |
P1667 | Cylinder identification circuit/open |
P1670 | CAN communication : Incoherent torque values requested by the ESP |
P1671 | ECU: Vehicle cruise control not plausible |
P1672 | Engine speed signal fault : Coherence |
P1673 | Injection ECU fault: Unspecified |
P1674 | Controlled alternator fault : Alternator temperature too high, or a mechanical problem |
P1675 | Controlled alternator fault : Open circuit or short circuit to positive or short circuit to earth |
P1676 | Controlled alternator fault : Value received over the BSI1 network incorrect |
P1676 | Controlled alternator fault : Value received incorrect on the BSS network |
P1680 | Metering oil pump fault |
P1681 | Metering oil pump fault |
P1682 | Metering oil pump fault |
P1683 | Metering oil pump temperature sensor circuit/open |
P1684 | Metering oil pump position sensor circuit/open |
P1685 | Metering oil pump stepper motor control circuit/open |
P1686 | Metering oil pump stepper motor control circuit/open |
P1687 | Metering oil pump stepper motor control circuit/open |
P1688 | Engine control unit internal fault |
P1688 | Metering oil pump stepper motor control circuit/open |
P1689 | Oil pressure control valve circuit/open |
P1690 | Wastegate control solenoid circuit/open |
P1691 | Turbo pressure control solenoid 1 circuit/open |
P1692 | Turbo pressure control solenoid 1 circuit/open |
P1693 | Turbocharger control circuit/open |
P1694 | Turbocharger relief circuit/open |
P16AB | Reversible alternator : Wear of the ancillary drive belt |
P16B3 | Engine coolant temperature signal : Incoherence |
P16B4 | ECU : Error of plausibility of the signals for the Stop and Start function (Level 2) |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
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