Que signifie votre code Code Défaut FIAT ?
Grace au système OBD, les
Fiat
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
P1000 | LPG cylinder misfire detected |
P1001 | LPG cylinder 1 misfire detected |
P1002 | LPG cylinder 2 misfire detected |
P1003 | LPG cylinder 3 misfire detected |
P1004 | LPG cylinder 4 misfire detected |
P1011 | Cyl. 1 UniAir actuation electrovalve |
P1012 | Cyl. 2 UniAir actuation electrovalve |
P1013 | Cyl. 3 UniAir actuation electrovalve |
P1014 | Cyl. 4 UniAir actuation electrovalve |
P1021 | Cyl. 1 UniAir actuation electroval. drive |
P1022 | Cyl. 2 UniAir actuation electroval. drive |
P1023 | Cyl. 3 UniAir actuation electroval. drive |
P1024 | Cyl. 4 UniAir actuation electroval. drive |
P1031 | Cylinder 1 UNIAIR actuation electrovalve powerstage |
P1032 | Cylinder 2 UNIAIR actuation electrovalve powerstage |
P1033 | Cyl. 3 UniAir actuation electroval. power stage |
P1034 | Cyl. 4 UniAir actuation electroval. power stage |
P1041 | Cylinder 1 UNIAIR actuation electrovalve drive current feedback |
P1042 | Cyl. 2 UniAir actuation electroval. drive current feedback |
P1043 | Cyl. 3 UniAir actuation electroval. drive current feedback |
P1044 | Cyl. 4 UniAir actuation electroval. drive current feedback |
P1061 | Cylinder 1 UniAir actuation electrovalve signal |
P1061 | Variable valve timing system malfunction, cylinder 1 |
P1062 | Cylinder 2 UniAir actuation electrovalve signal |
P1062 | Variable valve timing system malfunction, cylinder 2 |
P1063 | Cyllinder 3 UniAir actuation electrovalve signal |
P1064 | Cylinder 4 UniAir actuation electrovalve signal |
P1080 | CNG/LPG high-pressure sensor circuit/open |
P1080 | Gas in rail temperature sensor |
P1088 | Gas cylinders high pressure sensor |
P1088 | LPG tank level circuit |
P1105 | Air leakage in Manifold |
P1106 | Intake Manifold Pressure |
P1112 | Fuel pressure |
P1114 | Injection cut-off |
P1120 | Throttle error position |
P1121 | Throttle potentiometers coherence |
P1131 | Lambda 1 signal upstream (plausibility) |
P1132 | Lambda 1 signal upstream (plausibility) |
P1133 | Lambda 1 signal above catal. (deviated) |
P1138 | Fuel pressure |
P1138 | Lambda Sensor |
P1139 | Lambda Sensor |
P1140 | Lambda Sensor |
P1164 | Fuel pressure sensor signal |
P1171 | Lambda 1 mixt. strength below catal. |
P1171 | LPG system lean |
P1172 | LPG system rich |
P1173 | Mixture control system 1 (bank 1) |
P1176 | Mixture control system 2 (bank 2) |
P1190 | Rail pressure valve range/performance |
P1190 | Fuel rail/system pressure monitoring |
P1196 | Engine oil temperature sensor |
P1196 | Injector 4 correction circuit low |
P1198 | High pressure pump actuator, incoherence in the measurement of the control current |
P1200 | Gas injectors |
P1201 | Gas injector 1 |
P1202 | Gas injector 2 |
P1203 | Gas injector 3 |
P1204 | Gas injector 4 |
P1205 | Particulate filter |
P1206 | Particulate filter |
P1208 | Particulate filter pressure |
P1211 | Battery voltage, high/low |
P1212 | Idle switch circuit/open |
P1213 | Full throttle switch or circuit |
P1214 | Coolant temperature sensor 1 circuit/open |
P1215 | Driver's door (from CAN) |
P1215 | Excessive distance travelled with DPF ON warning light |
P1219 | Excessive regeneration time |
P1220 | Accelerator pedal potentiometer 1 and 2 congruence |
P1221 | Mass airflow meter 1 circuit/open |
P1222 | Idle speed control actuator |
P1223 | Fuel trim (bank 1) |
P1224 | Oxygen sensor in front of catalytic converter 1, circuit/open |
P1225 | Air temperature sensor 1 circuit/open |
P1226 | Acceleration pedal movement |
P1230 | LPG valve relay command |
P1243 | Fuel pump relay or circuit |
P1244 | Evaporative emission system purge control valve circuit/open |
P1245 | Output stage of control unit for the variable valve timing |
P1250 | Excessive regeneration time |
P1251 | Faulty control unit |
P1254 | Particulate filter |
P1255 | Particulate filter |
P1256 | Differential pressure sensor |
P1260 | Temperature sensors (plausibility) |
P1261 | EGR control (during regenerat.) |
P1262 | EGR control (during regenerat.) |
P1265 | Malfunction indicator light (MIL) circuit/open |
P1276 | STARTER CONTROL 2 |
P1299 | Charging pressure controller, low-pressure stage (variable turbine geometry), activation: Overloading |
P1300 | Crankshaft position system variation not initialised |
P1300 | Cyl. 2 ignition failures |
P1301 | Injector classification |
P1305 | Neutral signal learn |
P1306 | Neutral position |
P1320 | UniAir module learn |
P1320 | Crankshaft position correlation with camshaft position |
P1325 | Engine control unit fault |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
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Revue technique RTA
Revue Technique Automobile
La revue technique de référence depuis 1946. La RTA est une revue papier pour tous publics, qui vous permet d'effectuer les petites et les grosses réparations
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