Que signifie votre code Code Défaut FORD (EU) ?
Grace au système OBD, les
Ford (eu)
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
P1243 | Second fuel pump fault or ground fault |
P1244 | Alternator Load High Input |
P1245 | Alternator Load Low Input |
P1246 | Alternator Load Input |
P1246 | Alternator circuit |
P1247 | Turbocharger boost pressure low |
P1248 | Turbocharger boost pressure not detected |
P1249 | Wastegate Control Valve Performance |
P124A | Wastegate Control Valve 'B' Performance |
P124C | Turbocharger/Supercharger 'A' Boost System Performance during Self Test |
P1259 | Immobilizer to PCM Signal Error |
P1260 | Theft detected, vehicle immobilised. |
P1260 | Theft Detected, Vehicle Immobilized |
P1260 | Vehicle theft detected, vehicle immobilised |
P1260 | Vehicle Immobilised |
P1269 | Immobilizer code not programmed |
P126A | Cylinder 1 Injector Input Circuit |
P126B | Cylinder 2 Injector Input Circuit |
P126C | Cylinder 3 Injector Input Circuit |
P126D | Cylinder 4 Injector Input Circuit |
P126E | Cylinder 5 Injector Input Circuit |
P126F | Cylinder 6 Injector Input Circuit |
P1271 | Engine RPM or Vehicle Speed Limiter Reached. |
P127D | Cylinder 7 Injector Input Circuit |
P127E | Cylinder 8 Injector Input Circuit |
P127F | Cylinder 9 Injector Input Circuit |
P1280 | Injector control pressure sensor circuit low |
P1281 | Injector control pressure sensor circuit high |
P1285 | Cylinder Head Over temperature Condition |
P1285 | Cylinder Head Overtemperature Condition |
P1285 | Cylinder head overheating (CHT) |
P1288 | Cylinder head temperature sensor out of test range (CHT) |
P1288 | Cylinder Head Temperature Sensor Out Of Self Test Range |
P1288 | Cylinder head temperature sensor, out of self-test range |
P1289 | Cylinder head temperature sensor circuit high |
P1289 | Cylinder Head Temperature Sensor Circuit High Input. |
P1289 | Cylinder head temperature sensor reading to high (CHT) |
P128A | Cylinder head temperature sensor circuit intermittent/erratic |
P128B | Cylinder 10 Injector Input Circuit |
P1290 | Cylinder head temperature sensor circuit low |
P1290 | Cylinder Head Temperature Sensor Circuit Low Input. |
P1290 | Cylinder head temperature sensor circuit to low (CHT) |
P1293 | Injector high-pressure side circuit/open (bank 1) |
P1294 | Injector high-pressure side circuit/open (bank 2) |
P1299 | Cylinder Head Over Temperature Protection Active. |
P1299 | Cylinder Head Overtemperature Protection Active |
P1303 | EGR calibration fault |
P1304 | EGR calibration high |
P1305 | EGR calibration low |
P1308 | A/C Clutch Circuit |
P130E | Reductant Pump 'A' Control Circuit Intermittent/Erratic |
P1315 | Persistent misfire |
P1316 | Injector Driver Module Codes Detected |
P132A | Turbo pressure control solenoid 1, electrical fault |
P132A | Turbocharger/Supercharger Boost Control 'A' Electrical |
P132B | Turbo pressure control solenoid 1, electrical fault |
P132B | Turbocharger/Supercharger Boost Control 'A' Performance |
P132C | Turbocharger/Supercharger Boost Control 'A' Voltage |
P132D | Turbocharger/Supercharger Boost Control 'B' Electrical |
P132E | Turbocharger/Supercharger Boost Control 'B' Performance |
P132F | Turbocharger/Supercharger Boost Control 'B' Voltage |
P1331 | Turbocharger/Supercharger Boost High Side Control Circuit/Open |
P1332 | Turbocharger/Supercharger Boost High Side Control Circuit Low |
P1333 | Turbocharger/Supercharger Boost High Side Control Circuit High |
P1334 | EGR Throttle Position Sensor Minimum/Maximum Stop Performance |
P1335 | Crankshaft position sensor 1 circuit/open |
P1335 | EGR position sensor minimum stop performance |
P1335 | EGR Position Sensor Minimum/Maximum Stop Performance |
P1335 | Malfunction indicator light (MIL) on |
P1336 | Camshaft to crankshaft timing out of range |
P1336 | Crankshaft/Camshaft Sensor Range/Performance |
P1338 | Fuel Pump Driver Module Communication Circuit (Fuel Pump Driver Module) |
P1339 | Fuel Pump Driver Module Communication Circuit (Fuel Pump Driver Module) |
P1340 | Camshaft position sensor circuit defect |
P1340 | Camshaft Position Sensor 'B' Circuit |
P1341 | Camshaft Position Sensor 'B' Circuit Range/Performance |
P1352 | Ignition Coil 'A' Primary Circuit |
P1353 | Ignition Coil 'B' Primary Circuit |
P1354 | Ignition Coil 'C' Primary Circuit |
P1355 | Ignition Coil 'D' Primary Circuit |
P1360 | Ignition Coil 'A' Secondary Circuit |
P1361 | Ignition Coil 'B' Secondary Circuit |
P1362 | Ignition Coil 'C' Secondary Circuit |
P1363 | Ignition Coil 'D' Secondary Circuit |
P1364 | Ignition Coil Primary Circuit |
P1365 | Ignition Coil Secondary Circuit |
P1380 | Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1) |
P1380 | Camshaft position actuator circuit fault. (VCT 1 Intake I6 Bank 1 V8) |
P1381 | Camshaft Position Actuator, Over Advanced (I6 Intake cam, V8 Bank 1) |
P1381 | Camshaft timing is over advanced. (VCT 1 Intake I6 Bank 1 V8) |
P1381 | Camshaft Position Timing Over Advanced (Bank 1) |
P1382 | Camshaft Position Timing Solenoid 1 Circuit |
P1383 | Camshaft Position Timing Over Retarded (Bank 1) |
P1383 | Camshaft Position Timing Over Retarded (I6 Intake cam, V8 Bank 1) |
P1383 | Camshaft timing is over retarded. (VCT 1 Intake I6 Bank 1 V8) |
P1385 | Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 2) |
P1385 | Camshaft position actuator circuit fault. (VCT 2 Exhaust I6 Bank 2 V8) |
P1386 | Camshaft Position Timing Over Advanced (I6 Exhaust Cam, V8 Bank 2) |
P1386 | Camshaft timing is over advanced. (VCT 2 exhaust I6 Bank 2 V8) |
P1386 | Camshaft Position Timing Over Advanced (Bank 2) |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
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