Que signifie votre code Code Défaut FORD (EU) ?
Grace au système OBD, les
Ford (eu)
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
P1387 | Camshaft Position Timing Solenoid 2 Circuit |
P1388 | Camshaft Position Timing Over Retarded (Bank 2) |
P1388 | Camshaft Position Timing Over Retarded (I6) |
P1388 | Camshaft timing is over retarded. (VCT 2 Exhaust I6 Bank 2 V8) |
P1389 | Glow plug circuit high side, low input |
P138A | Glow Plug Control Module Control Circuit Range/Performance |
P138B | Glow Plug Status Monitoring |
P138B | Glow Plug Control Module System Voltage |
P138D | Turbocharger/Supercharger Boost Control 'A' Temperature Too High |
P138E | Turbocharger Boost Control Position Sensor 'A' Minimum/Maximum Stop Performance |
P138F | Turbocharger Boost Control Position Sensor 'B' Minimum/Maximum Stop Performance |
P1391 | Glow plug circuit low (bank 1) |
P1392 | Glow plug circuit high (bank 1) |
P1393 | Glow plug circuit low (bank 2) |
P1394 | Glow plug circuit high (bank 2) |
P1395 | Glow plug monitor fault (bank 1) |
P1396 | Glow plug monitor fault (bank 2) |
P1399 | Glow plug circuit high side, high input |
P1400 | Differential Pressure Feedback EGR Circuit Low |
P1401 | Differential Pressure Feedback EGR Circuit High |
P1402 | EGR metering orifice restricted |
P1403 | Differential pressure feedback sensor hoses reversed |
P1405 | Differential Pressure Feedback Sensor Upstream Hose Off Or Plugged |
P1409 | EGR vacuum regulator control circuit/open |
P1412 | EGR valve stuck |
P1412 | EGR Valve Frozen |
P1433 | A/C Refrigerant Temperature Circuit Low |
P1434 | A/C Refrigerant Temperature Circuit High |
P1435 | A/C Refrigerant Temperature Circuit Range/Performance |
P143D | A/C Clutch Relay Control 'B' Circuit |
P143E | A/C Clutch Relay Control 'B' Circuit Low |
P143F | A/C Clutch Relay Control 'B' Circuit High |
P1453 | Fuel tank pressure relief valve malfunction |
P145C | Fan System Component Error A |
P1460 | Air-conditioning wide open throttle cut-off circuit/open |
P1463 | A/C Insufficient pressure charge |
P1463 | A/C Pressure Sensor Insufficient Pressure Change when AC compressor commanded on |
P1465 | A/C relay circuit fault |
P1465 | AC Compressor Relay |
P1466 | A/C Refrigerant Temperature Sensor Circuit |
P1496 | EGR stepper motor 1 control circuit low/high |
P1497 | EGR stepper motor 2 control circuit low/high |
P1498 | EGR stepper motor 3 control circuit low/high |
P1499 | EGR stepper motor 4 control circuit low/high |
P1500 | No input from vehicle speed sensor (VSS) |
P1500 | Vehicle Speed Sensor |
P1501 | Vehicle speed sensor out of self test range (VSS) |
P1502 | Intermittent fault from vehicle speed sensor. (VSS) |
P1505 | Idle air control system at adaptive clip |
P1506 | Idle Air Control Over Speed Error |
P1507 | Idle Air Control Under Speed Error |
P150A | Cylinder 1 Injector Circuit Range/Performance |
P150B | Cylinder 2 Injector Circuit Range/Performance |
P150C | Cylinder 3 Injector Circuit Range/Performance |
P150D | Cylinder 4 Injector Circuit Range/Performance |
P150E | Electronic Control Module Cooling Fan Circuit |
P151B | Idle Speed Control - RPM Lower Than Expected |
P151C | Idle Speed Control - RPM Higher Than Expected |
P1525 | Air bypass valve |
P1526 | Air bypass system |
P1530 | A/C Clutch Circuit Open (VLCM) |
P1534 | Inertia switch activated |
P1534 | Restraint Deployment Indicator Circuit |
P1534 | SRS circuit |
P1534 | Supplementary Restraint System (SRS) circuit |
P1535 | Blower fan speed circuit range/performance |
P1536 | Parking brake switch circuit |
P1539 | A/C Clutch Circuit Overcurrent/Short (VLCM) |
P1549 | Inlet manifold runner control (IMRC) circuit |
P1549 | Turbo pressure control solenoid 1 circuit/open |
P1550 | Power steering pressure sensor/switch out of self-test range |
P1551 | Cylinder 1 Injector Circuit Range/Performance |
P1551 | Injector 1 circuit/open |
P1552 | Cylinder 2 Injector Circuit Range/Performance |
P1553 | Cylinder 3 Injector Circuit Range/Performance |
P1554 | Cylinder 4 Injector Circuit Range/Performance |
P1554 | Injector 4 circuit/open |
P1555 | Cylinder 5 Injector Circuit Range/Performance |
P1556 | Cylinder 6 Injector Circuit Range/Performance |
P1556 | Turbocharger boost pressure higher than expected |
P1556 | Turbocharger boost pressure lower than expected |
P1557 | Cylinder 7 Injector Circuit Range/Performance |
P1557 | Turbo pressure control solenoid 1 circuit range/performance |
P1558 | Cylinder 8 Injector Circuit Range/Performance |
P1563 | Injection Pump Control Module Requesting Engine Stop |
P1571 | Brake Light Switch Failure NOTE: Does not cause the ABS to shut down. |
P1571 | Brake switch |
P1572 | Brake Pedal Switch Circuit. |
P1572 | Brake Pedal Switch Circuit |
P1573 | Throttle position not available (TPS) |
P1582 | Electronic Throttle Monitor Data Available |
P1585 | Throttle control malfunction |
P1588 | Throttle control detected loss of return spring |
P1590 | Cruise Control INCREASE DISTANCE Signal |
P1590 | Cruise control 'increase distance' signal |
P1591 | Cruise Control DECREASE DISTANCE Signal |
P1591 | Cruise control 'decrease distance' signal |
P1593 | Cruise Control Monitor Fault |
P1602 | Communication between the immobiliser and the engine control unit, signal fault |
P1602 | Immobilizer/ECM Communication Error |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
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