Que signifie votre code Code Défaut FORD (EU) ?
Grace au système OBD, les
Ford (eu)
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
P1603 | EEPROM malfunction |
P1608 | Engine control unit fault code, test fault |
P1608 | Injection pump control unit/engine control unit crank reference synchronisation |
P1610 | PCM failure |
P1621 | Immobilizer Code Words Do Not Match |
P1622 | Immobilizer ID Does Not Match |
P1622 | Identification number mismatch |
P1623 | Immobilizer Code Word/ID Number Write Failure |
P1624 | Anti-theft System |
P1626 | A/C Circuit Open to Power B+ (VLCM) |
P1627 | Module Supply Voltage Out Of Range |
P1628 | Module ignition supply input |
P1629 | Internal voltage regulator |
P162F | Starter Motor Disabled - Engine Crank Time Too Long |
P162F | Starter motor disabled |
P1630 | Internal reference voltage |
P1631 | Main Relay (power hold) |
P1632 | Alternator charge system/alternator 'load' feedback circuit/open |
P1632 | CAN-Bus throttle data lost |
P1635 | Tire/Axle Out of Acceptable Range. |
P1639 | Vehicle ID Block Corrupted, Not Programmed |
P1646 | Linear O2 Sensor Control Chip (Bank 1) |
P1649 | Fuel injection pump module |
P164C | Internal Control Module Start-Stop Performance |
P1650 | Power Steering Pressure Switch (PSP - PSPS) failure. |
P1651 | Power Steering Pressure Switch (PSP - PSPS) did not switch, I6 engine. |
P1655 | Starter Disable Circuit |
P1666 | Injection pump control unit/engine control unit crank reference synchronisation |
P1667 | Camshaft position circuit fault |
P1667 | Cylinder identification circuit/open |
P1668 | Engine control unit to injector driver module, communication fault |
P1671 | Secondary fuel pump relay |
P1673 | ABS Lamp Control Circuit |
P1674 | Control Module Software Corrupted |
P1675 | Injector data not programmed |
P1676 | Injector data incompatible |
P1679 | Engine Oil Pressure Output Circuit |
P167B | Fuel injector learning not done |
P167D | Brake Switch A/B Signal Performance |
P168F | Cold Start Injection System Performance |
P1690 | Wastegate Solenoid Circuit |
P1691 | Turbocharger Pressure Control Solenoid Circuit |
P1692 | Turbocharger Control Solenoid Circuit |
P1693 | Turbocharger Charge Control Circuit |
P1694 | Turbocharger Charge Relief Circuit |
P1695 | CAN Link Injection Pump Control Module/Engine Control Module |
P1697 | Cruise Control Distance-Control Input Circuit |
P1698 | Cold Start Fuel Pump Primary Circuit/Open |
P1699 | CAN Link ECM / Climate Control Module |
P169A | Cold Start Fuel Pump Primary Circuit Low |
P169B | Cold Start Fuel Pump Primary Circuit High |
P169C | Cold Start Fuel Pump Secondary Circuit/Open |
P169D | Cold Start Fuel Pump Secondary Circuit Low |
P169E | Cold Start Fuel Pump Secondary Circuit High |
P1702 | Transmission Range Sensor Circuit Intermittent |
P1703 | Brake Switch Out Of Self Test Range |
P1703 | Brake switch out of test range |
P1704 | Transmission Range Circuit Not Indicating Park/Neutral During Self Test |
P1705 | Not in Park or Neutral during self- test (Auto) |
P1705 | Transmission Range Circuit Not Indicating Park/Neutral During Self Test |
P1705 | Transmission range sensor not indicating P or N during self test |
P1706 | High Vehicle Speed Observed in Park |
P1707 | Transmission range sensor not indicating P or N during self test |
P1707 | Transfer Case Neutral or Park/Neutral Indication Circuit |
P1708 | Clutch switch circuit |
P1708 | Clutch position switch (CPS) circuit fault |
P1709 | Transmission range sensor out of self test range |
P1710 | Transmission Control Module Solenoid/Internal Ground Circuit |
P1711 | Transmission fluid temperature outside test range |
P1711 | Transmission Fluid Temperature Sensor Out Of Self Test Range |
P1712 | Transmission torque reduction request signal |
P1713 | Transmission Fluid Temperature Sensor In Range Failure (< 50 deg F) |
P1718 | Transmission Fluid Temperature Sensor In Range Failure (> 250 deg F) |
P1719 | Engine torque signal |
P1729 | 4x4L Switch |
P173A | Clutch actuator position sensor circuit range/performance |
P173E | Ignition Key Lock Solenoid Circuit Low |
P173F | Ignition Key Lock Solenoid Circuit High |
P174A | Gear lever X position sensor circuit low |
P174B | Gear lever X position sensor circuit high |
P174C | Gear lever Y position sensor circuit low |
P174D | Gear lever Y position sensor circuit high |
P174E | Output Shaft Speed / ABS Wheel Speed Correlation |
P174F | Traction Control Enable/Disable Switch Lamp Circuit |
P1750 | Clutch adaptive learning not done |
P175B | Transmission Range Control Module Shift Cable Disconnected/Misadjusted |
P1768 | Power Economy Switch (PES) circuit range/performance problem (Auto). |
P176A | Transmission Range Selector Up and Down Position Circuit |
P176B | Transmission Range Selector Up and Down Position Control Error |
P176C | Transmission Range Selector Lock Control Error |
P176D | Transmission Range Selector Incorrect Position At Key On |
P177A | Transmission Range Select Motor |
P177B | Transmission Range Select Motor Current Too High |
P1781 | 4X4L Circuit Out Of Self Test Range |
P1794 | Battery Voltage Circuit |
P1795 | Inconsistent CAN level |
P1799 | CAN TCM/ABS Circuit Malfunction |
P1799 | Hold Switch Circuit Malfunction |
P1804 | 4-Wheel Drive High Indicator Circuit Failure |
P1805 | 4-Wheel Drive High Indicator Open Circuit |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
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Revue technique RTA
Revue Technique Automobile
La revue technique de référence depuis 1946. La RTA est une revue papier pour tous publics, qui vous permet d'effectuer les petites et les grosses réparations
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Entretien courant MTA
Méthode Technique Automobile
La MTA est issue de nos outils destinés aux pros de l'auto. Ces méthodes en ligne permettent d'effectuer les opérations de maintenances de votre auto (filtres, courroies, etc.)
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